استاد مجید فاطمی ارفع

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطاهرین المعصومین و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین

ایام نه دی حماسه پرشور و به تعبیری قیام الهی مردم عزیز ایران در نه دیماه ۱۳۸۸ که منجر به از بین رفتن فتنه عظیمی شد که انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به ورطه پرتگاه و سقوط کشانده بود متاسفانه؛ اما این ملت عزیز و بصیر و فهیم و زمان شناس توانستند حماسه ای را خلق بکنند که دشمن را یک بار دیگر در رسیدن به اهداف شوم خودش ناامید کند.

چه بود مسئله نهم دیماه شاید یکی از ویژگی ها و امتیازات این حماسه و قیام نه دی مسئله زمان شناسی و لحظه شناسی بود؛ قطعا ویژگی ها و امتیازات فراوانی دارد اما مهمترین آن، به موقع بودن، به جا بودن و دقیقا در شرایطی که کشور نیازی به یک اینچنین حضوری دارد، اتفاق افتاد. این نشانه بصیرت و فهم ملت شریف ایران بود.

من مختصری به تاریخ سال ۸۸ اشاره می کنم.

چهل سال است که انقلاب اسلامی ایران در مواجهه با یک جریان جهانی به مقابله می پردازد؛ جریانی تحت عنوان جریان سلطه، جریان استکبار، که همه این ها مفاهیم قرآنی است. چرا که این تقابل و دعوای نظام جمهوری اسلامی با این جریان، یک تقابل حقیقی و قرآنی و با الهام از معارف دینی است. این تقابل سال هاست ادامه دارد یعنی از ابتدای انقلاب اسلامی این تقابل شکل گرفته است. البته این تقابل منحصر در انقلاب نیست. از ابتدای خلقت یک تقابلی بین دو جریان، جریان حق و باطل شکل گرفته است و امتداد هم خواهد داشت الی یوم الظهور ان اشاءالله و آن روزی که وجود مقدس حضرت ولیعصر جبهه حق را به سرانجام نهایی و فرجام نهایی خواهد رساند و ان شاءالله حاکمیت الهی را در تمام عالم، حاکمیت عدل،  حاکمیت عدالت، برادری، برابری را ان شاءالله در دنیا حاکم خواهند کرد؛

اما این تقابل در طول تاریخ امتداد داشته است. این تقابل در دوران انبیای الهی نمود علنی پیدا می کند این که خدای متعال به حضرت موسی علی نبینا و علی آله السلام دستور قیام علیه جریان فرعون را می دهد و می گوید: نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض… این یک سنت الهی است. همانطوری که فرعون، قوم بنی اسرائیل را به استضعاف کشید و خدای متعال موسی را فرستاد که آن ها از این استضعاف بیرون بکشد و این ها رو پای خود بایستند و قیام بکنند در مقابل طاغوت هایی مثل فرعون که شعار انا ربکم الاعلی سر دادند، این رسالت را خدا بر دوش همگان گذاشتند.

در دوران اسلام، به یک شکلی، پیغمبر ما، حضرات معصومین ما در مقابل این جریان ایستادند و لذا شما می بینید هیچ کدام از این ائمه ما به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند و وقتی می گوییم امام معصوم به شهادت رسید، شهادت در میدان نبرد معنا پیدا می کند؛ شهادت در میدان تقابل معنا پیدا می کند، در یک میدان درگیری است، بله درگیری گاهی نظامی نیست اما درگیری حقیقی است دعوا است، تقابل یقه گیری است.

وجود مقدس ائمه معصومین علیهم السلام در مقابل جریان های زمان خودشان که البته گاهی آن ها پیشانی آن نظام و آن جریان سلطه بودند. یعنی آن کسانی که ائمه مستقیم با آن ها درگیر می شوند عوامل و ایادی ای هستند که جریان پشت پرده ای گاهی آن ها را مدیریت می کند مثل امروز اگر ما در تقابل با یک جریان هستیم که پیشانی او یک دولت است، پیشانی او یک مظام سیاسی است در واقع، این به آن معنا نیست که ما یک دولت سیاسی مشکل داریم این به آن معنا نیست که ما با یک نظام در یک کشوری مشکل داریم صرفا، نه؛ ما معتقدیم امروز جریانی در دنیا حاکم است جریان سلطه به تعبیر امام یا استکبار جهانی، این ها واژه های امام رضوان الله تعالی علیه هستند که بر اساس معارف قرآنی و معارف دینی حضرت امام اسنخراج کردند و به کار بستند.

این جریان درتمام دنیا امروز سلطه پیدا کرده است. منافع و منابع طبیعی و تمام ثروت های ملت ها را چپاول می کنند مستقیما گاهی و گاهی غیر مستقیم با حکومت های دست نشانده و فرودست جیره‌خوار، امروز در منطقه ما در کشور های دیگر در بسیاری از کشور های آفریقایی، نظام سلطه کار می کند بله پیشانی این جریان و نظام سلطه دولت سیاسی آمریکا است.

به این معنا نیست که با یک کشور در حال نبردیم، نه ؛ ما با جریانی که پیشانی کار و هرم آن و یا به تعبیری نوک حمله آن، یک دولت سیاسی است تحت عنوان آمریکا؛ پشت پرده این ماجرا، جریان صهیونیست، صهیونیسم بین الملل، نژاد پرستانی که امروز از قدرت خودشان، از ثروت خودشان، امروز استفاده می کنند برای این که بشریت را به استضعاف بکشاند. این یک تقابل حقیقی امتداد تقابل انبیاء الهی است که خدای متعال فرمود و کایّن من نبی قاتل معه ربیون کثیر فما وهنو لما اصابهم فی سبیل الله و ضعفوا و ما استکانوا این تعابیری است که خدا درمورد واژه ربیون به کار می برد ربیون چه کسانی بودند؟ ربیون کسانی بودند که در کنار انبیای الهی ایستادگی کردند مقاومت کردند هدف را فهمیدند بصیرت داشتند این ها توانستند آن نبی را در حرکت خودش که قیام باشد، قاتل معه ربیون کثیر، جنگیدن است درگیری است یعنی در سنت خدای متعال این سنت را خدای متعال اینگونه رقم زده که دنیا دنیای درگیری و تقابل حق و باطل است و در طول تاریخ حتی یک لحظه این درگیری وتقابل متوقف نشده است و متوقف نخواهد شد. بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و دشمن در صدد توطئه هرروز و هر ساعت برآمده است و از هر اقدامی که توانسته است، فروگذار نکرده است این دشمنی را ادامه داده است ما و مردم ما ، ائمه محترم جماعات، طلاب مبلغ، منبری ها، باید این ها را بدانند و باید برای مردم تبیین کنند که امروز اگر جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی می بینید در خط مقدم مبارزه با نظام سلطه و استکبار جهانی ایستاده است این خط یک خط قرآنی است؛ این را باید تبیین کرد، معارفش را باید برای مردم استخراج کرد شفاف باید گفت که موضوع، موضوع ولایت الطاغوت و ولایت الله است، این ها مبانی قرآنی دارد؛ الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات ؛ ولایت خدا، ولایت طاغوت ما شقّ سومی نداریم یا ولایت الله و زیر چتر ولایت الله باشی یا اگر زیر ولایت الله نباشی طبیعتا تحت ولایت طاغوت هستی.

عاشورا آمد همین را نشان دهد. یا باید حسینی باشی یا اگر حسینی نبودی جه بخواهی چه نخواهی چه بدانی و چه ندانی یزیدی هستی. تعبیر شهید بزرگوار شهید آوینی اعلی الله مقامه الشریف که فرمود(نقل به مضمون) آن وقتی که ولی خدا در جامعه نیازی به کمک دارد نیاز به یاری دارد نشتابی برای کمک و به سمت کمک کردن به ولی خدا نروی و ولی خدا در جامعه اسلامی تنها شود، فرقی ندارد که ایستاده به نماز باشی یا نشسته به شراب؛ این واقعیت امر است. در شرایطی که جبهه حق نیاز به کمک دارد، حالا با این مقدماتی که عرض کردم پس تقابل نظام جمهوری اسلامی با نظام سلطه و نظام استکبار یک تقابل قرآنی است یک دستور قرآنی است.

خدا می فرماید واژه ربیون را وقتی می آورد دارد الگو سازی می کند و کایّن من نبی قاتل معه ربیون کثیر، خدا می خواهد الگوسازی کند ربیون . جبهه حق همیشه نیاز به ربیون دارد. ربیون یعنی مردان خداجو

با این مقدمه وارد سال ۸۸ شویم. این دشمنی که در هر اقدامی و هر اتفاقی که در کشور ما دنبال بهانه ای بود که مردم را به نارضایتی بکشاند. چهل و اندی سال است از انقلاب می گذرد و این ها تمام تلاششان این بوده که شکاف ایجاد کنند بین نظام و مردم.

نقطه قوت انقلاب اسلامی و نظام اسلامی اتکاء به مردم است مردمی بودن است. اگر این را گرفتند قدرت اصلی گرفته خواهد شد. اگر مردم بیعت نکنند با نظام اسلامی حاکم جامعه اسلامی، امیرالمومنین سلام الله علیه هم باشد، امام معصوم که از هر جهت اکمل، افضل، اتقی، اعلم بهترین خلق است حتی به اعتراف دشمنان اگر مردم با او بیعت نکنند ۲۵ سال علی هم نمی تواند حکومت تشکیل بدهد نظام اسلامی که جای خود دارد.

انقلاب اسلامی ما به رهبری امام رضوان الله تعالی علیه و امروز به برکت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای حفظه الله، اتکاء، اتکاء به مردم است . این نظام توانسته است آن اتصال خودش را با مردم حفظ کند در موقعیت های مختلفی که دشمنان برنامه ریزی کردند که از این شکاف مثلا ایجاد شده، استفاده کنند، این مردم بودند که به کمک نظام اسلامی آمدند؛، این ها حقایق است. کدام نظام را شما می بینید که اینقدر متکی به مردم باشد؟ مردم باور دارند به نظام اسلامی.

خب یکی از آن زمینه ها سال ۸۸ بود؛ یکی از آن بهانه هایی که مردم را به خیابان بکشانند، گاهی بهانه، بهانه اقتصادی است، وضع معیشتی است، مردم را به خیابان بکشانند مثل این روز ها و سال های اخیر، گاهی بهانه بهانه سیاسی است مثل موضوع انتخابات؛ یک فضایی را ایجاد کنند و از عده ای عناصر قدرت طلب و فرصت طلب که در فضای سیاسی کشور ورود کردند از این ها استفاده کنند به طمع این که این انتخابات باطل است و شما رای نیاوردید و این هارا اجیر کنند و این ها را تحریک کنند و از این ها یک قهرمان ملی بسازند و آن ها را در فضای مردم معرفی کنند و مردم تحت تاثیر القائات آن ها به خیابان ها بریزند! سال ۸۸ این اتفاق افتاد؛ جریانی در انتخابات شکست خورد، او بهانه شد برای اجرای فتنه؛ فتنه انتخابات نبود، انتخابات مظهر دموکراسی هر کشور است و لو این که عده ای هم معترض به انتخابات و نتیجه انتخابات بودند؛ این هم از لوازم دموکراسی است.

اما مسئله اینجاست که این اعتراضات، دامنه اعتراضات، به مسئله انتخابات ختم نشد و فراتر از آن رفت و در طول هشت ماه در سال ۸۸، کشور به آشوب کشیده شد؛ بهانه اعتراض، به بهانه این که تقلب در انتخابات صورت گرفته است کشور را به آشوب کشیدند، خیابان و شهرهای مختلفی را از جمله پایتخت و کلانشهر ها را به آشوب کشیدند به آتش کشیدند اموال عمومی را صدمه زدند. چه کسانی؟ کسانی که توسط این عناصر قدرت طلب و خودباخته ی بی هویت مثل سران فتنه که به تعبیر خود مردم، سران فتنه را دادند به این ها، کسانی که توسط سران فتنه، مردان خداجو معرفی شدند! در حالی که واژه ربیون را خدای متعال برای کسانی می آورد که جبهه حق را در سخت ترین شرایط خودش کمک کردند فما وهنوا لما اصابهم فی سبیل الله در راه خدا مصائبی که بر آن ها بار شده، آن ها را تحمل کردند سست نشدند احساس ضعف نشان ندادند، متزلزل نشدند این صفت را خدای برای کسانی که به دنبال تقویت جبهه حق هستند به کار می برند

آمدند این ها را استفاده کردند برای کسانی که کشور را به آشوب کشاندند، مردان خداجو به کار برده شد. یعنی با انگیزه الهی درست کردن، مردم را کف خیابان سعی کردن نگه دارند.

بعد از آن خطبه تاریخی مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی که در انتهای خطبه شان هم خطاب شان به حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مناجات کردند  با مولای خودشان که صاحب ما تویی، مولای ما تویی، آقای ما تویی، گویا این یک آبی بود بر آتش عظیم؛ مردم متوجه شدند؛ حرف های بسیار مهم که مقام معظم رهبری می زدند در رابطه با انتخابات، مشخص شد که موضوع انتخابات تمام شده است و اعتراضات از مجاری قانونی اتفاق افتاده است و پیگیری شده است و نهایتا تفاوت چندانی با نتیجه انتخابات ندارد و مردم معترض صف خود را از این ماجرا جدا کردند که در همان یکی دو ماه اول بود و تمام شد. اما امتداد آن دیگر موضوع انتخابات نبود بلکه انتخابات بهانه بود و الا انتخابات مظهر دموکراسی و مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است و فتنه نیست اما بهانه جویی و فراخواندن مردم به کف خیابان ها به بهانه انتخابات فته بود که به لطف الهی و با تدبیر مقام معظم رهبری این موضوع حل شد و مردم صف خود را با فتنه گران جدا کردند. وقتی مردم صف خود را از فتنه گران جدا کردند فتنه گران در کف خیابان شعارهای خود را عوض کردند. کسانی که تا دیروز می گفتند به نتیجه انتخابات اعتراض داریم یک دفعه شعارها عوض می شود و می گویند «انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» موضوع و شعار رفت سراغ اصل نظام جمهوری اسلامی یعنی ما نظام را قبول نداریم.

افرادی که در این فتنه ها آشوب کردند کسانی بودند که عمدتا در انتخابات هم شرکت نکرده بودند. در هیچ دوره ای از انتخابات این افراد شرکت نکرده بودند با این حال در کف خیابان به بهانه انتخابات اصل نظام را زیر سوال می بردند. در این چنین شرایطی که کشور به آشوب کشیده شده است بسیاری از خواص جامعه سکوت کرده اند و این نکته۹ بسیار مهم است که مقام معظم رهبری فرمودند سال های آتی وقتی قلم ها باز شد و درباره فتنه۸۸  نوشتند آن وقت خواهید دید که چه اتفاق بزرگی و چه فتنه بزرگی طراحی شده بود و اگر تدبیر نمی شد و لطف الهی شامل حال این ملت نمی شد معلوم نبود امروز سرنوشت نظام چه بود. خیلی ها فاتحه نظام را خوانده بودند لذا سکوت کردند. خواص جامعه گاهی علما و بزرگان، سیاسیون، رجال سرشناس حوزوی و غیر حوزوی سکوت کردند. کسی نیامد وسط میدان از آرمان های انقلاب دفاع کند چون هزینه داشت. کسانی هم که به روشنگری پرداختند هزینه سنگینی دادند و هنوز هم هزینه می دهند. شما نگاه کنید امروز جریان دشمن در نظام جمهوری اسلامی با بعضی چهره ها که عمدتا زبان گویای انقلاب هستند مخالفت می کند و با ادبیات تمسخر و تقطیع جملات آنها را تخریب می کند. چون این افراد در شرایطی که خیلی از خواص جامعه اسلامی لام تا کام حرف نمی زدند و مطلبی را در دفاع از انقلاب اسلامی مطرح نمی کردند، این افراد در خط مقدم روشنگری و تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی در حال دفاع از انقلاب بودند. دشمن چهره ای را که در شرایط عقل بشری تمام دوراندیشی ها به این نتیجه رسیده است که در سال ۸۸ کار نظام اسلامی یکسره می شود بسیاری از تحلیل گران منصف بر اساس شواهد و قرائن موجود می گفتند کار نظام اسلامی تمام است، در این چنین واقعیتی کسی که در وسط میدان مبارزه است ( کار بجایی رسید که مقام معظم رهبری در همان ایام در دیداری که با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری(علما و مجتدین تراز اول) داشتند فرمودند که برای مردم بگویید. یعنی ایشان گفتن و روشنگری را مطالبه کردند و فرمودند شفاف، مبرهن و واضح برای مردم بیان کنید. مردم در شرایط فتنه هستند و شرایط غبار آلود است و خیلی ها توان تشخیص حق و باطل را ندارند و آن قدر مرز ها در هم تنیده شده است که واقعا تشخیص حق از باطل سخت است. ولی برخی ها نگفتند. اجازه بدهید من یادی کنم از عمار های انقلاب اسلامی حضرت علامه مصباح یزدی که رحمت الهی بر این مرد شریف و بزرگوار که امروز در جمع ما نیستند، ایشان وسط میدان روشنگری و تبیین آمد. در همین استان و خصوصا در شهر مشهد وجود پر برکت حضرت آیت الله علم الهدی که امروز هجم دشمنی جریان ضد انقلاب را ببینید که می خواهد با تقطیع و حیله های دیگر کاری بکند که این شخص در نگاه انقلابی ها هم بی ارزش گردد. ایشان مگر کیست که این همه با او مقابله می شود؟ ایشان کسی است که در شرایط حساس فتنه۸۸ که به زعم تحلیل گران سیاسی فاتحه انقلاب اسلامی خوانده می شود، وسط میدان روشنگری فعالیت کرد و مردم را آگاه ساخت.

مساله فتنه۸۸ این بود لذا حضرت آقا فرمودند سال های بعد قلم ها روان می شود و شما خواهید فهمید که بر ملت ایران چه گذشت.

با این توضیحات اهمیت ۹ دی مشخص می شود که این روز تجلی لحظه شناسی است مردم لحظه را شناختند. سال۷۵ مقام معظم رهبری فرمودند یک حرکت بجا تاریخ را نجات می دهد. یک حرکت نابجا که ناشی از ترس، دنیا طلبی و حرص به زنده ماندن تاریخ را در ورطه گمراهی می غلتاند. ۹ دی تاریخ انقلاب را نجات داد ۹ دی به موقع انجام شد. دقیقا در شرایطی که دشمن آماده می شد جشن پیروزی خود و شکست انقلاب را برگزار کند با حضور مردم در ۹ دی معادله عوض شد. تا روز قبل عده ای به بهانه تقلب در انتخابات در خیابان های تهران با شعار های خاص و رنگ های خاص که برگرفته از تعابیری بود که برای آنها طراحی شده بود.

من عرض می کنم ماجرای فتنه۸۸ کودتا بود چون فرق اختشاش و آشوب با کودتا این است که آشوب از کف خیابان اتفاق می افتد اما کودتا از درون دستگاه حاکمیت انجام می شود یعنی عده ای از درون حاکمیت علیه حاکمیت اقدام می کنند و مردم را فرا می خوانند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام وقت در این فتنه شریک و سهیم بود او کارگردان این فتنه بود. بسیاری از مسوولین وقت کشور با این جریان همراهی کردند. این کودتا نیست؟

مقام معظم رهبری هم در یکی از فرمایشات خود فرمودند «اگر نگوییم کودتا» این الفاظ بار معنایی دارد. فرمودند آشوب های ۸۸ اگر نگوییم کودتا. واقعیت امر این است که کودتا بود چون عده ای از درون دستگاه حاکمیت بر علیه حاکمیت اقدام کردند.

چرا ۹ دی در تاریخ ثبت می شود؛ روز ها با هم برقی ندارند بلکه اراده ها و مجاهدت ها است که یک روز را متفاوت می کند. روز عاشورا با روز یازدهم محرم چه فرقی دارد؟ تصمیم بجا و به موقع، زمان شناسی و اصولی شخص حسین بن علی(ع) است که باعث می شود عاشورا با روز های دیگر تفاوت پیدا می کند و به نام حسین بن علی(ع) ثبت می گردد.

۹دی همچین روزی بود و الا فرقی با روزهای دیگر نداشت، تنها فرقش این بود که ملت ایران در یک روز به صورت خود جوش بدون اینکه از رسانه ها و تریبون های حکومتی اعلام شود که امروز راهپیمایی است از شدت عصبانیت به خیابان ها آمدند چون مردم متوجه شدند فتنه گرانی که به بهانه تقلب در انتخابات شهر و کشور را به آشوب می کشند صرفا دشمنی با جریان سیاسی مقابل خود و برنده شدن در انتخابات و برنده نشدن در آن نیست بلکه دشمنی با اصل نظام و برندازی آن است. چون روز عاشورا همان سال این افذاد به دسته های عزای سیدالشهدا توهین کردند و مساجد را به آتش کشیدند و این امر ربطی به انقلاب ندارد و بلکه دشمنی با اسلام و عاشورا است و مردم این را متوجه شدند و به خیابان ها آمدند و این مساله را محکوم کردند. دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی دفاع از پرچم دارد جبهه حق که شخص مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای باشد.

دو چیز باعث شد که ملت ایران در حماسه۹ دی خوش بدرخشد: ۱- بصیرت ۲- تقوا

امروز لازمه تقویت جبهه حق همین است  بصیرت و تقوا. بصیرت یعنی شناخت، تشخیص و بجا عمل کردن  که نمونه تاریخی عدم زمان شناسی را در زمان مسلم بن عقیل وقتی دستور قیام صادر کرد امثال رفاعه بن شداد بجلی و سلیمان صرد خزایی و امثال اینها جناب مسلم بن عقیل توصیه می کند علیه دستگاه عبیدالله بن زیاد قیام کنید تا آن دستگاه را فتح کنیم. گفتند تا خود حسین بن علی نیامده است ما دست به سلاح نمی بریم. زمان شناس نبودند و به موقع عمل نکردند و در نهایتا منجر شد به اینکه سفیر سیدالشهدا به شهادت رسید و بر اساس همان تضمین و نامه ایی که مسلم از طرف مردم به حسین بن علی (ع) داده بود سیدالشهدا به کوفه می آید و نرسیده به کوفه به شهادت می رسد. ولی خواص شیعه در کوفه ماندن و به یاری حسین و مسلم نیامدند نیجه این شد که پشیمان شدند و توبه کردند چون انسانهایی بودند که تقوا داشتند ولی تقوا شرط کافی نیست، لازم هست اما کافی نیست. بلکه بصیرت می خواهد و بصیرت یعنی لحظه شناسیف کجا به میدان بیاییم. اینها جماعت زیادی را هماهنگ کردند و بعد از عاشورا به نیت انتقام از قاتلین سید الشهدا (ع) قیام کردند ولی اون حرکت چقدر ارزش داشت؟ تعداد شهدای آنها به مراتب از شهدای کربلا بیشتر بود اما ارزش نداشت چون زمان شناسی لحاظ نشده بودف چون اقدام بجا و به لحظه نبود لذا قتل عام شیعیان بود و چه بسا خود همین عمل باعث شود خداوند گریبان این افراد را روز قیامت بگیرد که شما شیعیان را به کشتن دادید. مشکل کجاست؟ عدم بصیر

پس بصیرت و تقوا در کنار هم برای تقویت جبهه انقلاب اسلامی و جبهه حق است. امروز در تقابل با نظام سلطه ، لازمه تقویت انقلاب اسلامی و جبهه حق به پرچم داری حضرت امام خامنه ایی( حفظه الله تعالی) بصیرت و تقوی است.

امیدواریم خدای متعال به همه ملت عزیز ایران این بصیرت و تقوی را عنایت کرده و روز افزون کند و انقلاب اسلامی را در راه رسیدن به آرمان های انقلاب و رسیدن به زمینه سازی و بستر سازی ظهور حضرت ولیعصر موفق نماید و رهبری عزیز پرچم این انقلاب را به دستان با برکت سلاله زهرای اطهر حضرت بقیه الله الاعظم تقدیم نماید.

والسلام علیکم و رحمته الله و برکاته

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را منتشر کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *