در این برنامه شما با مخاطبین تماس گرفته و طی یک سناریوی از پیش تعیین شده با سوالات جهت دار مخاطب را به فکر وا می دارید با توجه به محدودیتهای فضای این پرسیدن سوالات در صورت توانایی در اولین فرصت آن را به یک گفتگوی دو طرفه تبدیل کنید.
راهکارهایی برای ورود به فضای گفتگو به شما پیشنهاد میشود که به تناسب روند تماس آن را به کار گیرید و در استفاده از آن عجله نکنید. اگر احیانا شرائطش پیش نیامد در قالب همین پرسش سوالات بمانید.
اولویت را به ترتیب به حاشیه نشینان شهری کارگران روستاییان آشنایان کم درآمد و دارای تحصیلات کمتر و سپس به ساکنان استانهای سیستان و بلوچستان کردستان ،گلستان مازندران و گیلان بدهید.
ملاحظات
۱- از گفتگوی طولانی نهایتا ۱۰ دقیقه پرهیز کنید و با افراد بیشتری تماس بگیرید به این توجه کنید که صرف اینکه پل ارتباطی میان جریان انقلابی و غیر انقلابی شده اید کار بزرگی انجام داده اید.
۲- با توجه به گستردگی کار احتمال اینکه تا چند تماس اول تون اشتباهاتی داشته باشید زیاده به همین خاطر اصلا نگران نباشید و مطمئن باشید به لطف خدا میتونید بعد از چند تماس مسلط به کل طرح بشید.
۳- در گفت و گو قدم به قدم باید متناسب با تصمیم و نوع تفکر مخاطب، متفاوت عمل کنید.
۴- اگر با برخورد سردی از طرف مردم در حین تماس مواجه شدید و مخاطب تمایلی به ادامه ی گفت و گو نداشت و بخش قابل توجهی از تماس ها با عدم موفقیت همراه شد به هیچ وجه دلسرد نشوید.
۵- اولویت انتخاب شماره با مناطقی است که متشکل از قشر متوسط و ضعیف جامعه به لحاظ اقتصادی و معیشتی است.
۶- به هیچ وجه با طرفداران نامزدهای انتخاباتی وارد جدل و برجسته سازی تفاوتها نشوید و سعی در اقناع بر رای دادن شخص خاصی نداشته باشید.
۷- با جدیت و با صلابت صحبت کنید اما حس صمیمیت در کلام شما حفظ شود.
۸- اولویت در تماس تلفنی صحبت کردن با تعداد زیادی آدم هست؛ لذا حداکثر زمان برای صحبت با هر فرد را ۵ دقیقه
قرار دهید و اگر مکالمه تان فراتر از این شد سعی کنید با مدیریت جملات ۸ دقیقه ای تمام کنید.
۹- لحن و بیانتان با توجه به سطح تحصیلات و شأن اجتماعی افراد متفاوت باشد و با هر کس متناسب با فهم و درک خودش سخن بگویید و مطالب را تبیین کنید.
۱۰- مخاطبین تلفن همراه خود را دست کم نگیرید و حتما آنهایی را که میدانید اندکی هم اثر پذیرند ، با آنها تماس بگیرید.
۱۱- اگر مخاطب فرصت یا امکان صحبت کردن نداشت مزاحم او نشوید و در فرصت دیگری تماس بگیرید.
۱۲- اگر توانستید دغدغه ها شبهات و سوالات مخاطب را یادداشت کرده و در انتها در اختیار ما قرار دهید. این تجربیات بسیار گران سنگ اند.
۱۳- در ساعتهای مناسب تماس برقرار کنید. نوبت صبح ساعت ۱۰ تا ۱۳ ٫ نوبت عصر: ۱٦ تا ۲۰
۱۴- مطالب جزوه قابلیت الگوبرداری در سایر قالبهای گفت و گوی حضوری اعم از گفت و گوهای کوتاه در جمع های فامیلی تاکسی خیابان مغازه و … دارد و در این قالبها کمک کننده و راهگشا خواهد بود ولی تماس تلفنی را در هیچ شرایطی ترک نکنید.