قوانین کوتاه مدت برای تأثیر سریع در زندگی مردم – شماره ۴۰

قانون های‌بودجۀسالانه را مجلس‌تصویب می کند. برای این که مردم از آثار این قوانین در زمان کوتاه استفاده کنند،چه کرده اید؟

قوانین‌کوتاه مدت برای تأثیر‌سریع در زندگی‌مردم

قاعدتاً قوانین برای اصلاح وضعیت نیاز به زمان دارند مجلس یازدهم در کنار قوانین زیر ساختی برای تحول در اقتصاد، قوانین زوده بازده مخصوصاً در قوانین بودجه سالانه به تصویب رسانده است تا در کوتاه ترین زمان مردم عزیز شاهد اثرات آن در زندگی شخص خود باشند.

 از جمله مهمترین مصوبات مجلس در قوانین بودجه سالانه؛ تصویب بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه بود که بر اساس این مصوبه دولت محترم تاکنون بیش از ۵ میلیون نفر را به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار داده است.

از دیگر اقدامات زود بازده مجلس در بودجه تخصیص بیش ۱۰۰ همت اعتبار اشتغال زایی به استانها بود تا به شکل تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

 از سایر اقدامات مهم ولی زود بازده مجلس در بودجه می توان به کاهش ۷ واحد درصد نرخ مالیات واحدهای تولیدی؛ کاهش حقوق ورودی ماشین آلات تولید؛ افزایش تسهیلات ازدواج به ویژه برای زوجین جوان؛افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوقها به ۱۰ میلیون تومان؛ افزایش بیش از ۱۲ برابری حقوق سربازان؛ تصویب واگذاری سهام عدالت برای تمامی جاماندگان؛ الزام دولت به ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه؛ اختصاص سهام به ازای تولد هر فرزند؛ تصویب پرداخت تسهیلات به ازای تولد هر فرزند؛ اختصاص ۱۵ درصد تخفیف مالیاتی حقوق برای تولد فرزند سوم، مجوز ارائه کالا برگ الکترونیکی؛ اختصاص ۲۰۰ همت اعتبار برای پرداخت تسهیلات مسکن به متقضیان, الزام تمامی مراکز پزشکی برای قرارداد با بیمه های درمانی و….. اشاره کرد.