دفاع از مسلمانان عالَم

احکام : دفاع از مسلمانان عالم
چند نکته درباره دفاع از مسلمانان عالم:
دفاع بر همه مسلمانان در برابر هجوم دشمنان به کشورهای اسلامی و مرزهای آن واجب است.
دفاع منحصر به کشوری نیست که انسان در آن زندگی می‌کند؛ بلکه همۀ مسلمین دنیا باید در برابر هجوم اجانب به کشورهای اسلامی یا مقدسات مسلمانان مدافع یکدیگر باشند خواه از طریق بذل مال یا جان یا هر وسیلۀ دیگری که در حمایت از مظلومین باشد.
هر چیزی که باعث کور شدن چشم دشمنان اسلام و تقویت مسلمانان است از مصادیق تعظیم شعائر است. مثلاً (با وضعیت کنونی که مردم دنیا گرفتار این ویروس منحوس هستند) می‌توان از فضای مجازی از مظلومیت مسلمانان جهان حمایت کرد و با پخش فیلم و تصاویری از مظلومیت مردم فلسطین در فضای مجازی از آن‌ها در مقابل استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیسم، حمایت کرد.
مقام معظم رهبری مدظله العالی می‌فرمایند: سال‌های متمادی است که سعی می‌شود مسئلۀ قدس فراموش بشود. روز قدس درست تیری است به قلب این توطئه و در قسمتی دیگری می‌فرمایند: «خودتان را برای روز قدس آماده کنید. مردم ایران به عنوان متولیان روز قدس، باید کاری بکنند که برای دیگر ملت‌ها سرمشق شود”.

شبهه : چرا باید به محور مقاومت کمک کنیم؟
علت کمک به جریان مقاومت را می‌توان با دیدگاه‌های گوناگون پاسخ داد:
اولاً از لحاظ فقهی، وجوب دفاع از سرزمین‌های اسلامی از ضروریات فقه اسلام است و از طرفی دفاع از مقدسات مثل حرم‌های اهل‌ِبیت علیهم‌السلام نیز وظیفۀ یک محب و دوست‌دار اهل بیت است.
ثانیاً به عنوان یک مسلمان و شیعه باید کمک کرد؛ چون پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس فریاد استغاثۀ هر مظلومی (اعم از مسلمان یا غیر مسلمان) را بشنود که مسلمانان را به یاری می‌طلبد اما فریاد او را اجابت نکند، مسلمان نیست و امام علی علیه‌السلام فرمود: «کونوا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً» همواره خصم ظالم و یار و یاور مظلوم باشید.
ثالثاً از باب انسانیت نیز هر فردی وظیفه دارد، به هم‌نوع خود در زمانی که به او ظلم می‌شود، کمک کند.
تو کز محنت دیگران بی‌غمی نشاید که نامت نهند آدمی
رابعاً از جهت دفاع از جان و مال و میهن خود نیز باید کمک کرد چون آن کشورها خط مقدم جنگ ما هستند و گرنه دشمن به کشور ما وارد می‌شود.
دستاورد : محور مقاومت چه دستاوردی داشته است؟
محور مقاومت از زمان تأسیس تا به امروز، دستاوردهای بسیاری در منطقه و جهان داشته است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:
ایجاد نیروهای مقاومت اسلامی در کشور سوریه به نام دفاع وطنی و دفاع محلی و خبرگی آنان برای دفاع از سرزمین خود و امکان اجرای عملیات در بیرون مرزها.
به‌وجود آمدن انبار باروت در شمال سرزمین‌های اسرائیل غاصب برای آزادسازی بلندی‌های جولان و قدس شریف.
وقوع یک اتحاد نظامی بین نیروهای مقاومت اسلامی در برابر دشمنان و وحدت فرماندهی و یک تجربۀ موفق در مبارزه با دشمنان جهانی اسلام. همان‌طور که داعش پدیدۀ جدید و مدل جدید دشمنان علیه اسلام بود، دفاع در برابر آن نیز با مدل جدیدی بروز و تجلی کرد.
علنی‌تر شدن نقش نیروی قدس سپاه، در معادلات جهانی در محاسبات سیاسیون، مردم و صاحب‌نظران.
وقوع نخستین جنگ جهانی که در آن ائتلافی بر محوریت حق (ایران، سوریه، روسیه و…) شکل گرفت و نشانگر تجربۀ موفق بوده است (در جنگ تحمیلی ایران، چنین ائتلافی به وجود نیامد و ایران، یک‌تنه در برابر چند ده کشور جنگید).
به وجود آمدن فرهنگ مدافعان حرم و تأثیرگذاری آن بر کشورهای اسلامی و غیره در آیندۀ نزدیک.
به دست آوردن غنیمت‌های سلاح‌های جنگی دشمنان که می‌تواند به شناسایی ضعف‌های آنان و ارتقاء توان دفاعی ما کمک کند و نتیجۀ آن بروزرسانی و ارتقاء توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات جدید دشمنان اسلام درصحنۀ عینی و واقعیت می‌دانی.
ممزوج شدن تجارب دفاع مقدس هشت‌ساله ایران و دفاع در سوریه و روزآمد شدن آن.
تقویت بنیۀ دفاعی و سیاسی حزب‌الله لبنان و افزایش تأثیر معنوی و نفوذ آن در فراسوی مرزهای لبنان،
ایجاد حس ضرورت وحدت بیشتر بین کشورهای مختلف اسلامی و همبستگی بیشتر در برابر تهدیدات دشمنان اسلام.
زمینه‌سازی و فراهم‌سازی مقدمات آزادی قدس شریف.

این لیست بسیار بلند بالا است. از خداوند توفیق روزافزون برای همۀ کسانی که در برابر طاغوت و ظلم مقاومت می‌کنند را مسألت می‌داریم.