حجاب و روابط جنسی آزاد یک حق و مسئله شخصی است و به جامعه ربطی ندارد

گام ابتدایی فمینیسم مطالبه آزادی زنان در حوزه پوشش و روابط بود. در اوایل کار این موج تبلیغاتی که برای بسیاری از زنان و به خصوص مردان جذابیت داشت، با این عنوان که آزادی پوشش و روابط، یک حق و مسئله شخصی است و هیچ ارتباط و اثری در جامعه نخواهد داشت، توجیه شد.

به مرور افراد زیادی با مطالبه ظاهری این موج فمینیستی همراه شدند. در کشور ما نیز برخی از زنان از آن استقبال کردند. حتی برخی زنان که خود حاضر به کشف حجاب و یا داشتن روابط ناسالم نیستند نیز این ادعا که آزادی پوشش و روابط یک مسئله شخصی است و ارتباطی به جامعه ندارد را پذیرفتند.

اما اکنون با گذشت چند دهه از گسترش موج اول فمینیسم در جهان آثار و نتایج اجتماعی این امر دیگر قابل کتمان نیست!

یکی از مهمترین و اولین آثار آن نیز، تخریب ساختار خانواده، افزایش فرزندان طلاق و افزایش تولد فرزندان نامشروع است:

به گزارش OECD، آمریکا و اروپا بیشترین آمار طلاق را در جهان دارا هستند و نرخ طلاق طی دهه های گذشته (از شروع فمینیسم در جهان) ۲۵۱ درصد افزایش یافته است که یکی از نتایج این امر افزایش فرزندان طلاق بوده است:

در سال ۲۰۱۲، یک سوم از کودکان آمریکایی بدون پدر واقعی خود بزرگ می شوند (داده‌های CDC [مرکز کنترل بیماری‌ها]).

از سوی دیگر، درصد فرزندان نامشروع در آمریکا از ۵ درصد در سال ۱۹۶۰ به ۴۱ درصد در سال ۲۰۱۰ رسیده است (داده‌های سرشماری ایالات متحده).

 غالباً پس از تولد کودکان نامشروع، بسیاری از این مردان، مادر و فرزند را ترک می کنند:

 در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۶۵ درصد از کودکان نامشروع با پدران یا مادران تنها زندگی می‌کرده‌اند (گزارش موسسه پیو).

نتیجه افزایش تعداد فرزندانی که بد سرپرست یا بی سرپرست هستند، افزایش جرم و جنایت و بزهکاری در آمریکا بوده است:

 مطالعاتی که در یکی از کانون های اصلاح و تربیت آمریکا (محل نگهداری مجرمین زیر ۱۸ سال) انجام شده است، نشان می دهد تنها ۱۱ درصد از آن نوجوانان در خانواده

سنتی رشد کرده اند و ۸۹ درصد از داشتن خانواده سالم محروم اند (Lincoln Prairie Behavioral Health Center).

 طبق گزارش‌های جامع منتشر شده، ۸۷ درصد از مجرمین آمریکا، افرادی هستند که کودکی خود را بدون پدر یا مادر که اکثریت آن با مادران مجرّد هست، گذرانده‌اند:

۶۳ درصد خودکشی‌ها در میان جوانان، ۹۰ درصد بی‌خانمانی و فرار از منزل کودکان، ۸۰ درصد سوء رفتارهای اخلاقی، ۸۰ درصد تجاوزهای با انگیزه‌ خشم، ۷۱ درصد اخراج از مدرسه، ۷۵ درصد سوء مصرف مواد مخدر، ۷۰ درصد زندان‌های ایالتی آمریکا، ۸۵ درصد جوانان زندانی در آمریکا را افرادی تشکیل می‌دهند که بدون پدر رشدکرده‌اند (گزارش موسسه آتلانتیک).

در نهایت فروپاشی خانواده که موجب کاهش فرزندآوری،‌ افزایش کودکان بدسرپرست و افزایش فرزندان نامشروع است، خسارت اقتصادی سنگینی برای جامعه آمریکا به جا گذاشته است:

هزینه‌های رفاهی دولت ایالات متحده با افزایش تولدهای خارج از ازدواج، از ۵۰ میلیارد دلار در هر سال، در سال ۱۹۵۰ به ۷۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

هزینه‌ی سالیانه جرائم در آمریکا، حداقل ۶۹۰ میلیارد دلار و همچنین تا ۳۴۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به طور میانگین سالیانه بیش از ۴۱۱۸ دلار به ازاء هر آمریکایی، برای تأمین هزینه‌های ناشی از جرم و جنایت در ایالات متحده‌ی آمریکا مصرف می‌شود (دیوان محاسبات آمریکا).

حجت الاسلام سید محمد حسین راجی