جمهوری اسلامی اگر واقعا اسلامی است، چرا به اقلیت‌های دینی آزادی نمی‌دهد؟

نمایندگان مجلس اقلیت‌ها
در ایران حدوداً به ازای هر ۲۸۰۰۰۰ نفر، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی وجود دارد. از طرف دیگر، اقلیت‌های دینی در ایران حدود دو دهم درصد، یعنی حدود ۱۶۰۰۰۰ نفر می‌باشند. یعنی به طور طبیعی اقلیت‌ها نباید حتی یک نماینده داشته باشند؛ در حالی که از ۲۹۰ نماینده مجلس، پنج نفر مربوط به اقلیت‌‌های دینی است.
اما در آمریکا مسئله کاملاً متفاوت است. مسلمانان بیش از ۲ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند و یهودیان کمتر از ۲ درصد اما تعداد نمایندگان مسلمان در مجلس دو نفر است که همان نیز به دلیل مخالفت سیاست‌مداران تندرو با حضور آنها در رأس ساختار سیاسی کشور، همواره با چالش‌‌های خاصی همراه بوده است؛ اما یهودیان که کمتر از مسلمانان جمعیت دارند ۳۸ نماینده در مجلس آمریکا دارند!
این مقایسه، گوشه‌ای از توجه جمهوری اسلامی به اقلیت‌ها در مقابل ظلم آمریکا را نشان می‌دهد.
مکان عبادی اقلیت ها
اقلیت‌های دینی، نزدیک به دو برابر مسلمانان به نسبت جمعیت، فضای عبادی دارند. مسیحیان بیش از ۲۵۰ کلیسا در سطح کشور در اختیار دارند و تقریباً به ازای جمعیتی کمتر از ۵۰۰ نفر، یک کلیسا برای آنان وجود دارد؛ در حالی که به ازای هر ۱۱۰۰ مسلمان یک زیارتگاه وجود دارد. اماکن مذهبی اقلیت‌ها ‌‌‌هم‌چنین به طور پیوسته از سوی دولت و با هزینۀ عمومی ترمیم و بازسازی می‌شود؛ برای نمونه: کلیسای تاریخی «سنت هوانس» مراغه که قدمتی هشت‌صدساله دارد و تنها کلیسای جنوب استان آذربایجان شرقی است، توسط ادارۀ میراث فرهنگی و گردشگری در حال بازسازی است.
در نقطه مقابل فرانسه که مهد آزادی نامگذاری شده است حدود ۸میلیون مسلمان دارد که یک هشتم جمعیت فرانسه را شامل می شود در حالی که فقط ۸ مسجد جامع دارد و حدود ۱۰۰ مکان عبادی کوچک. یعنی به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک مکان عبادی

حجت الاسلام سید محمد حسین راجی