تجاوزکاری آمریکایی و غیرت ژاپنی!

در میان اخبار و گزارش های گوناگونی که هر روز در جهان پخش می شود، گاهی خبرها و گزارش هایی هست که نمی توان از کنار انها به سادگی گذشت و حیف است که انسان درباره انها دقت و اندیشه نکند .

خبر عکس العمل مردم ژاپن در برابر هتک حرمت یک نظامی امریکایی به یک زن ژاپنی در جزیره (اوکیناوا) ی ژاپن، و تسلیم نظامی خطاکار یاد شده از طرف دولت امریکا، به دولت ژاپن، از این گونه گزارش ها است .

ماجرای فضاحت بار هتک حرمت برخی از دختران و زنان ژاپنی در جزیره (اوکیناوا) توسط بعضی از نظامیان مستقر در پایگاه نظامی امریکا، تازگی ندارد و چندین بار تکرار شده و خشم و نفرت و اعتراض مردم ژاپن و مسوولان محلی این کشور را برانگیخته و بارها طی تظاهرات و اعتراض های گسترده خواستار برچیده شدن پایگاه های امریکا شده اند . (که پس از جنگ جهانی دوم، براساس قراردادی در ژاپن تاسیس شده است) .

اما انچه این بار تازگی دارد، این است که در اثر پافشاری مردم و اوج خشم و نفرت عمومی، دولت امریکا تسلیم شده و نظامی مجرم را جهت محاکمه و مجازات، تحویل دولت ژاپن داده است، و این، با خوی قلدرمابی و رفتار تحقیرامیز امریکا با ملت ها و دولت های دیگر، هرگز سازگار نیست، اما نشان می دهد که اگر ملت ها با اگاهی و سرفرازی، از حقوق و ازادی و عزت و شرف خود دفاع کنند، می توانند بزرگترین قدرت جهان را وادار به تسلیم کنند .

البته فرهنگ امریکایی، فرهنگ ابتذال و هرزگی و کامجویی است، در کشوری که رسوایی روابط نامشروع رییس جمهوری ان با یک زن کارمند دفتر ریاست جمهوری در دنیا نواخته شد، و دادگاه مامور رسیدگی به این پرونده، رییس جمهوری را به خاطر اظهارات دروغش نکوهش کرد! (نه به خاطر تجاوز به یک زن!) از یک سرباز امریکایی در یک کشور غریبه چه انتظاری می توان داشت؟! طبیعی است چنین مردمی هرجای دنیا بروند (به ویژه اگر از موضع قدرت و حضور نظامی باشد) ابتذال و فساد اخلاقی خود را نیز همراه می برند و منطقه ماموریت خود را نیز الوده می کنند! . در این جا نقش و حساسیت کشورهای میزبان مهم است .

کاش یک جو از غیرت ژاپنی ها را برخی از دولت هایی می داشتند که با اغوش باز از استقرار پایگاه های نظامی امریکا در کشورشان استقبال می کنند، اما چشم خود را در مورد عواقب ذلتبار سیاسی و فرهنگی حضور بیگانگانی همچون امریکایی ها می بندند . دولت هایی که به جای (پایگاه مردمی ) ; (پایگاه امریکایی ) را ضامن بقای خود می دانند، از زنان و دختران هتک حرمت شده ژاپنی، عبرت بگیرند!