بی اخلاقی و دروغی به نام سیسمونی – شماره ۳۴

آیا ماجرای خرید سیسمونی خانواده رئیس مجلس در ترکیه صحت دارد؟

بی اخلاقی و دروغی به نام سیسمونی

درباره این مسئله رئیس مجلس توضیحاتی داده و در رسانه ها منعکس شده است که بهترین پاسخ انتشار آن است؛ اما به طور خلاصه باید گفت که سفر به ترکیه برای خرید سیسمونی کذب است و فقط آنچه صحت دارد سفر خانواده ایشان به ترکیه است. تخریب گران هم نتوانستند سندی بر درستی ادعایشان در فضای رسانه ای ارائه کنند و هم با شکایت مدعی العمومی نتوانستند ادعای خود را در دادگاه ثابت کنند و به خاطر این تهمت و دیگر ادعاهای واهی محکوم شدند. متأسفانه عده ای به دروغ برای اثبات ادعای خود تکرار میکنند که فرزند قالیباف بابت این مسئله عذرخواهی کرده و ادعای آنها را تأیید کرده است؛ اما واقعیت این است که فرزند قالیباف خرید سیسمونی را تکذیب کرده است و خلاف دیگر مسئولان کشور، بابت سفر به ترکیه عذرخواهی کرده است که از نظر بسیاری با توجه به مقایسه هزینه های سفر با کیش سفر به ترکیه امری معمولی تلقی میشود.

فرزند قالیباف نوشته است:

“خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتما غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم يقيناً اشتباه است. آنها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستیها و بزرگ نمایی هایی در متن های منتشر شده وجود دارد؛ اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است چرا که باعث میشود همه تهمت هایی را که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است صحیح جلوه دهد … این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که میخواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود؛ ولی متأسفانه نادیده گرفته شد بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی میکنم.”

اما بهترین توضیح سخنان آقای دکتر قالیباف در جلسه غیر علنی مجلس است:

  • اول خوب است شما بدانید که وقتی بحث سفر مطرح شد من مخالف بودم و گفتم صلاح نیست.
  • برای خرید هم داستان سرایی ها کردند که این قدر جنس زیاد خرید کردند که باعث درگیری پای کانتر فرودگاه شده و تهمت زدند و برای تخریب هشتک سازی کردند تا احساسات مردم را جریحه دار کند در حالی که همه اینها (خرید سیسمونی) دروغ بود.
  • خیلی ها به من گفتند این سفر اتفاق ویژه ای نیست و سوء استفاده ای هم از بیت المال صورت نگرفته است و سفری شخصی بوده است. کاملا هم عادی و بدون تشریفات بوده و حتی از پروتکل ها هم استفاده نشده است. مگر شما از موقعیت خودت استفاده کردی مگر با پاسپورت سیاسی رفتند مثل همه شهروندان دیگر یک سفر عادی رفتند. لذا موضع گیری لازم نیست؛ ولی حرف من این بود که در همین حد هم پذیرفتنی نیست. برای همین هم به آنها گفتم که از مردم عذرخواهی کنید و در همان ساعات اولیه یعنی سحر همان روز قبل از اینکه کسی بخواهد مطالبه ای مطرح کند عذرخواهی هم انجام شد. این کاری بود که کمتر کسی انجام میدهد.
  • اما عده ای به دنبال پروژه سازی از این خطا بودند تا بتوانند اهداف سیاسی را دنبال کنند؛ لذا تخریب ها را ادامه دادند. اطلاعات آشکار و پنهان جای تردید نمی گذارد که این یک پروژه برای تخریب سیاسی بوده است.
  • شما از ابتدا نگاه کنید از روزی که آقا مجلس را انقلابی خواندند در داخل و خارج شروع کردند به تخریب مجلس هدف این است که انقلابی بودن مجلس را تحت الشعاع قرار دهند. این مورد آخر هم در همان راستا است. فقط این بار وارد حریم خصوصی شدند. نشان میدهد که دیگر هیچ حد و مرزی را قائل نخواهند بود.
  • نکته آخر اینکه این اولین بار نیست که من را تخریب می کنند آخرین بار هم نخواهد بود. همان طور که این مجلس را هم از ابتدا تا امروز تخریب کردند و باز هم تخریب خواهند کرد آنچه باید برای ما مهم باشد، این است که نگذاریم این حاشیه ها ما را از کار برای مردم باز دارد ما به عنوان مجلس انقلابی باید با حفظ روحیه جهادی و انقلابی کار مردم را در اولویت قرار دهیم و مخصوصاً برای حل مشکلات معیشتی آنها شبانه روز تلاش کنیم