ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان

تروریسم هزاران تن از مردم بیگناه کشورمان را بعد از انقلاب به خاک و خون کشید و ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در بین کشورهای جهان است. بعد از انقلاب ۳۵ گروهک تروریستی در کشور فعالیت داشتند که منجر به بشهادت رساندن بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه کشورمان شدند. شاخص‌ترین این تروریست‌ها سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بودند.

برخی از این ترورها کاملاً هدفمند و به منظور ضعیف‌تر کردن نظام جمهوری اسلامی ایران بود و بخش زیادی از آن نیز کور بوده و مردم عادی کوچه و خیابان قربانی آن می‌شدند. شاید بتوان ترورها را به سه گروه تقسیم کرد اول شخصیت‌های کلیدی نظام مانند آیت الله سیدمحمد بهشتی، شهید محمدعلی رجایی و آیت الله مرتضی مطهری، دوم شخصیت‌های شناخته شده ولی رده پایین‌تر مانند شهدای محراب و ائمه جمعه نقاط مختلف کشور و سوم ترورهای کور و کشتار عموم مردم بیگناه.

نهال تازه سربرآورده انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای شکل گیری و به ثمر نشستن، حوادث و وقایع متعددی را از سرگذراند. از نفوذ خائنان، لیبرال‌ها و ملی‌گراها به مناصب حساس و تصمیم گیرنده کشور و خنجر زدن به ایران از پشت گرفته تا قائله اقوام، حمله صدام، نقشه کودتا، حمله نافرجام آمریکا از صحرای طبس، تحریم‌های اقتصادی، فشارهای دیپلماتیک و غیره.

یکی از این وقایع تلخ ترورهایی بود که تنها چند ماه بعد از انقلاب آغاز شد و در حالی که صدام با حمایت کشورهای عربی و البته سایر کشورهای جهان به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی قصد تصرف ایران را داشت و همه مرزهای شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور درگیر جنگ با صدام بود، از داخل کشور را ناامن کرده بود.

شاه رفته بود، ۲۵۰۰ سال حکومت پادشاهی به پایان رسیده بود، ظلم به توده‌های مردم توسط حکام، خوانین و مسئولان تقریباً تمام شده بود اما ترور و به شهادت رساندن مردم، دامن کشور را رها نمی‌کرد. آن هم توسط انسان‌هایی که ادعای مسلمان بودن داشتند اما با تفکری کاملاً انحرافی و یا شاید تنها نمایشی از مسلمانی، دست به کشتار مردم می‌زدند

اعلام آغاز مبارزه مسلحانه منافقین و به آشوب کشیدن شهرهای کشور با اقدامات تروریستی/ دهه ۶۰ خونین انقلاب

۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در پی عزل ابوالحسن بنی صدر از ریاست جمهوری بعد از احراز خیانت‌های وی با رأی عدم کفایت مجلس و حکم امام راحل، منافقین اعضای سازمان مجاهدین با اعلام رسمی مبارزه مسلحانه با حکومت، خیابان‌های تهران و برخی شهرهای مهم کشور را به آشوب کشیدند و طی دو روز خسارات فراوانی را به جان و مال مردم وارد کردند.

۶ تیر ۱۳۶۰ یعنی هفت روز بعد از اعلام رسمی مبارزه مسلحانه سازمان مجاهدین، توسط این گروه با همکاری گروهک فرقان به جان آیت الله سیدعلی خامنه‌ای، امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع، در حین سخنرانی ایشان در مسجد ابوذر از طریق انفجار بمبی که در رادیویی در مقابل آیت الله خامنه‌ای کار گذاشته شده بود سوءقصد شد که منجر به جانبازی رهبر انقلاب شد.

۷ تیر ۱۳۶۰ یعنی روز بعد از سوءقصد به جان آیت الله خامنه‌ای، واقعه دلخراشی رقم خورد و منافقان کوردل با انفجار دو بمب قوی در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در نزدیکی محله سرچشمه تهران که منجر به فروریختن این ساختمان شد آیت الله دکتر محمد بهشتی، رئیس وقت دیوان عالی کشور، و ۷۲ تن از یاران امام را به شهادت رساندند.

در این حادثه چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید بهشتی از مبارزان پیش از انقلاب و متفکران حوزه و دانشگاه و از شخصیت‌های کلیدی انقلاب بود. وی مؤسس جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی بوده و تلاش‌های بسیاری در راستای نشر انقلاب و اسلام ناب به جهان داشت.

یازدهم تیر ۱۳۶۱، آیت الله صدوقی امام جمعه یزد، چهارمین شهید محراب پس از ادای نماز جمعه، در حالی که جایگاه را ترک می کرد، با انفجار بمب به شهادت رسید.

آیت الله صدوقی پس از پیروزی انقلاب توسط امام خمینی (ره) به امامت جمعه یزد منصوب شد. در این مدت اقدامات فرهنگی و عمرانی فراوانی انجام داد که می‌توان به تعمیر ۱۸ مسجد، تاسیس و تعمیر ۱۹ مدرسه علوم دینی، تاسیس سازمان‌های خیریه و بنیاد صدوق قم به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع و … اشاره کرد. او به دلیل تاثیرگذاری فراوان در جریان انقلاب، به شدت مورد خشم دشمنان قرار داشت و چند بار نیز مورد سوء قصد قرار گرفت. سرانجام در ماه رمضان مصادف با یازدهم تیرماه سال ۱۳۶۰ (ه.ش) بعد از نماز پرشکوه جمعه، مورد حمله انتحاری مزدور منافقین «محمدرضا ابراهیم زاده» -اهل نایین- قرار گرفت و در سن ۷۵ سالگی به شهادت رسید.  در این عملیات تروریستی، در حالی که شهید صدوقی پس از ادای نماز جمعه جایگاه نماز را ترک می‌کرد، عامل تروریست منافقین که ملبس به لباس ارتشی و حامل دو قبضه نارنجک جنگی بود، خود را به ایشان نزدیک کرد و او را به آغوش کشید و خود را منفجر کرد. در این حادثه علاوه بر شهید آیت الله صدوقی، تعدادی از پاسداران محافظ ایشان مجروح شده و سه نفر از نمازگزاران نیز به شهادت رسیدند.