اهمیت فرزند آوری در تعالیم اسلامی

جامعه را باید آیندگان بسازند و اگر تولید مثل نداشته باشیم باید کشور را به دست دیگران بسپاریم و نیروی کار از کشورهای دیگر وارد کنیم و این به معنای سپرده شدن مملکت به دست آنهاست.
نسل انسان و هر چه که خداوند در او خصلت حیوانی قرار داده، با فرزند انجام می شود و نمی شود انسان نسلی نداشته باشد.

متاسفانه در جامعه ما این شعار داده شد که فرزند کمتر زندگی بهتر و کسی که یک فرزند داشته باشد، بهترین فرد است به همین دلیل این تصور به وجود آمد که فرزنددار شدن عقب ماندگی به دنبال دارد.

این در حالی است که تعالیم دین مقدس اینگونه تبیین می کند که هرکس فرزند بیشتری داشته باشد بهتر می تواند زندگی خود را حتی از جنبه مادی بچرخاند و این نکته مهمی است که حضرات معصومین (ع) بیان کرده اند و در دنیای امروز هم می بینیم.

مطابق پیش بینی ها تعداد افراد سالخورده ایرانی نسبت به هر ۱۰۰ نفر جمعیت در سن کار، در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۰ نفر، در ۲۰۶۰ میلادی بیش از ۵۰ نفر و در ۲۱۰۰ میلادی به ۶۵ نفر خواهد رسید.

بدین معنا که مشکل کار در جامعه زیاد شده و کشور مجبور می شود نیروی کار را از بیرون وارد کند که همین امر باعث می شود جامعه تحت سیطره دشمنان قرار گیرد و هرکس بخواهد وارد بازار کار شود، باید فرهنگ بیگانگان را بپذیرد.

امام باقر (ع) از قول رسول خدا (ص) نقل می کنند با دختر باکره ای که فرزند زیاد می آورد ازدواج کنید و با زنی که نابارور است ولو اینکه زیبا باشد، ازدواج نکنید چرا که من در قیامت به فزونی جمعیت شما بر امت های دیگر مباهات می کنم.

جابر بن عبدالله انصاری از رسول خدا نقل می کند که بهترین زنان شما کسانی هستند که فرزند زیاد می آورند، مهربان، عفیفه و پاکدامن بوده و نزد خانواده گرامی و عزیز و نزد شوهرانشان خاشع و فروتنند؛ در این سخن نیز به باروری زیاد اشاره می شود.

جامعه را باید آیندگان بسازند و اگر تولید مثل نداشته باشیم باید کشور را به دست دیگران بسپاریم و نیروی کار از کشورهای دیگر وارد کنیم و این به معنای سپرده شدن مملکت به دست آنهاست؛ نمونه بارز آن قبرس است که به دوقسمت ترک نشین و قبرس نشین تقسیم شد چرا که ترک ها به آنجا رفته و زاد و ولد کردند لذا مجبور شدند کشور را به دو قسمت تقسیم کنند. بدانید زنی که حتی سیاه باشد، ولی بچه زا باشد نزد من محبوب تر از زن زیبای نازاست.