اینکه مردم را به دشمن شناسی و دقتهایی که خداوند متعال در این عرصه برایمان قرار داده است توجه کنیم خیلی ضرورت دارد.
خداوند متعال در ابتدای سوره فلق فرموده اند به یک ساحت الهی پناه ببرید؛ «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ» سپس در آیات بعدی میفرماید از شر چند چیز به یک ساحت الهی پناه ببرید اما در سوره ناس موضوع برعکس است و می فرماید: «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ * مَلِكِ النَّاسِ * إِلَهِ النَّاسِ» در تمام آیات بعدی «قُلْ أَعُوذُ» به قرینه محذوف شده است به این سه ساحت الهی پناه ببرید از شر یک چیز از شر آن وسوسه گر نهان ۲ این وسوسه گر کیست؟ آن شیطان که در دل مردمان وسوسه و اندیشه بد می افکند.
به خدا پناه ببرید از شر آن وسوسه گرانی که در دلهای مردم تردید و شک ایجاد میکنند، آن کسانی که به مردم میگویند پای صندوق های رأی نیایید. یعنی باید مردم را به این موضوع توجه بدهیم. اگر مردم را نسبت به این موضوع حساس کردیم و بدانند که تمام آرزو و تلاش دشمن و برنامه تمام شبکه های ماهواره ای و اجتماعی این است که در انتخابات شرکت نکنیم امام خمینی (رحمة الله) نیز میفرمودند ببینید دشمن از چه چیزی طرفداری میکند بنابراین خط دشمن مشخص میشود و شما نیز باید از همان جا مخالفتتان را شروع کنید.
نکته بعدی که باید به آن بپردازیم در رابطه با تمدن است؛ موضوعی که حضرت آقا ترسیم نمودند و همان پنج مرحله ای که ان شاء الله میخواهیم به تمدن و زمینه سازی ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ختم بشود.
ما در هر دو مرحله به قول اساتید دانشگاه یک چرخش داریم؛ مثل اینکه وقتی میخواهیم در یک پلاستیک یا یک گونی را محکم گره بزنیم؛ یک دو یا سه مرتبه این رفت و آمد دارد. موضوع دولت اسلامی و جامعه اسلامی لازم و ملزوم هم هستند؛ یعنی نمیتوانیم بگوییم الان دولت اسلامی ایجاد شد حالا میرویم جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی ایجاد کنیم نه این گونه نیست. بنابراین اینقدر باید بین این جامعه اسلامی و تمدن و دولت اسلامی رفت و برگشت بشود و مردم تجربه کنند و تقویت شوند تا ان شاء الله این حرکت مهم زمینه سازی شود به اصطلاح در کارهای برنامه نویسی می گوییم باگ گیری بکنیم حتما باید خطاهای این روند در بیاید مشکلاتش رفع شود و سیستم عامل بومی از آن استخراج شود. سپس میتوانیم اقدام کنیم نکته بعدی هم اینکه دوستان خوب فرمودند که آقا به زبان قم حرف نزن رادیو معارفی صحبت کردن برای قشر سنتی جامعه خیلی خوب است ولی به جای اینکه به زبان قم حرف بزنیم اگر به زبان و لسان قوم حرف بزنیم، مفهوم مان راحت تر منتقل می شود. ولی این نباید انصراف پیدا بکند به این که از آیات و روایات استفاده نکنیم سوسول بازی و دانشگاه بازی در بیاوریم من استاد دانشگاه هستم و حرفهای قلمبه سلمبه قاطی حرف هایمان بکنیم آن قداست باید حفظ شود. این ادبیات برای خودش پیام دارد و به ما کمک میکند و تأثیر خودش را بر مخاطب خواهد گذاشت .