در دوران استوری های ۳۰ ثانیه ای توییتهای سه خطی دیگر کسی حوصله مطالعه بروشورهای سه بخشی پر از محتوا را ندارد بنابراین باید از یک محتوای کوتاه و قالبی خلاقانه برای ارائه محتوا استفاده کرد تا شاخکهای مخاطب تیز شود. این خلاقیت هم در خود بروشور باید بروز داشته باشد هم در بستر ارائه بروشور.
به عنوان نمونه چهار دسته بروشور خلاق معرفی می شود:
۱- نامه حاج قاسم قرار دادن نامه ای از طرف حاج قاسم در منازل با آدرس دقیق مقصد)
۲- شناسنامه حاج قاسم
۳- تاکسی سیاسی دیالوگهای کوتاه بین راننده تاکسی و مسافر)
۴- صندوق رای کوچک میز مهربانی تعرفه رای در صندوق حاوی جمله ای از حاج قاسم
محور محتوایی این قالبها جملات قالب اول است و راهبرد روایت مردمی در پیش گرفته شده است. این بروشورها در عرصه های مختلف مراسمات و تریبونهای آزاد و ایستگاههای صلواتی و محله ها و کسبه و… قابل ارائه است.
کنشگران این قالب نیز از بانوان تا نوجوانان تا تشکل ها میتوانند باشند.