محرّمِ دوران انقلاب، با محرّمهای قبل از انقلاب و دوران عمر ما و قبل از ما، متفاوت است. این محرّمها، محرّمهایی است که در آن، معنا و روح و جهتگیری، واضح و محسوس است. ما نتایج محرّم را در زندگی خود میبینیم. حکومت و حاکمیت و اعلای کلمهی اسلام و ایجاد امید به برکت اسلام در دل مستضعفان عالم، آثار محرّم است.ما در دوران خود، محرّم را با محصول آن، یکجا داریم. با این محرّم، بایستی چگونه رفتار کنیم؟ پاسخ این است که ما معممان، همهی علمای دین، همهی مبلّغان و همهی ذاکران، باید مسألهی عاشورا و مصایب حسینبن علی(علیهالسّلام) را به صورت یک مسألهی جدی و اصلی و به دور از شعار، مورد توجه قرار بدهیم.